Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Gra w trzy kubki: oszuści wracają na ulicę, żeby wyłudzać pieniądze

Początek sezonu i ładna pogoda sprzyjają aktywności oszustów, którzy wykorzystują od dawna znaną, ale wciąż skuteczną, metodę wyłudzania pieniędzy od turystów.
Gra w trzy kubki: oszuści wracają na ulicę, żeby wyłudzać pieniądze
Autor: policja
Oceń

Policja ostrzega, że na ulice wracają oszuści, którzy zachęcają przechodniów do gry w trzy kubki. W rzeczywistości jest to pułapka, ponieważ organizatorzy zabawy nigdy nie dopuszczają do tego, aby biorące w niej udział osoby mogły wygrać. Mówiąc inaczej – jeśli skusimy się na pojedynek i postawimy na niego pieniądze, możemy mieć stuprocentową pewność, że na pewno nie uda nam się ich odzyskać.

Co prawda o sprawie przypomina rzeszowska policja, ale nielegalne działanie "trzykubkowych" oszustów policja od lat obserwuje we wszystkich miejscowościach turystycznych w Polsce. Choć gra może wydawać się niepozorna, problem jest naprawdę duży, a działanie naciągaczy przemyślane. Sprawdzili to m.in. dziennikarze programu „Uwaga”. Jedna z redaktorek wcieliła się w rolę przypadkowego przechodnia i pozwoliła oszustom z zakopiańskiej Gubałówki zaprosić się do gry.

„Jak działa mechanizm? Ofiarę wciąga się do gry, dając jej teoretycznie wygrać za pierwszym razem, ale pieniędzy nikt nie dostaje do ręki. Gotówkę kontroluje prowadzący grę, domagając się kolejnych kwot gwarantujących wypłatę. Wygrana czy odzyskanie pieniędzy są niemożliwe. Również nasza dziennikarka traci całą gotówkę, jednak grupa próbuje wyciągnąć od niej więcej pieniędzy” – czytamy w materiale z 2015 roku.

Pomimo upływającego czasu i wielu kampanii informacyjnych na temat tego typu wyłudzeń, oszuści nie rezygnują, a turyści – zachęceni pozorną niewinnością takiej zabawy – wciąż pozwalają złapać się w pułapkę.

– Ja dałem się na to nabrać podczas pobytu na Mazurach 2 lata temu – opowiada nasz czytelnik, którego poprosiliśmy o wspomnienie. – Jeden facet napędzał "graczy", drugi, który prowadził grę, naciągał naiwnych. Robili to tak sprytnie, że dałem się w to wciągnąć, bo zwietrzyłem wygraną. Na tym właśnie polegał ten ich przekręt. Straciłem 300 zł i do dziś uważam, że i tak miałem szczęście. Niby człowiek ze mnie inteligentny, obyty, a dałem się nabrać jak gówniarz z podstawówki. 

„Nie daj się skusić na pozornie łatwą wygraną, bo możesz stracić wszystkie postawione w grze pieniądze. Osoba przystępująca do gry nie ma szans na wygraną, a organizatorzy nielegalnych gier są doskonale zorganizowani i bezwzględni” – apelują policjanci, prosząc jednocześnie o zgłoszenia, jeśli tylko będziemy świadkami podobnych działań.

 


Napisz komentarz
Komentarze
Reklamahttps://aatrenkar-karcher.pl/
Reklamahttps://aatrenkar-karcher.pl/
Otwarcie wystawy z cyklu „Tarnowscy Artyści w Galerii Muzealnej” - „Tajemnice podziemnego świata w malarstwie Lucji Radwan” Otwarcie wystawy z cyklu „Tarnowscy Artyści w Galerii Muzealnej” - „Tajemnice podziemnego świata w malarstwie Lucji Radwan” Data rozpoczęcia wydarzenia: 22.06.2022 – Data zakończenia wydarzenia: 29.08.2022 4 lipca 2022 r., o godz. 18:00, w Siedzibie Muzeum Okręgowego w Tarnowie, Rynek 3 – Galeria „Piwnica pod Trójką”, odbędzie się wernisaż wystawy prac Lucji Radwan. Lucja Radwan, ur. dn. 9 lipca 1951 r. w Tuchowie, córka małopolskiego malarza i rzeźbiarza Tadeusza Radwana i pochodzącej z Austrii (Unterach am Attersee) Józefy Radwan, z domu Scheichl. Maluje od wczesnej młodości. Jej edukacja artystyczna przebiegała początkowo pod okiem ojca w Polsce. Następnie, już po wyjeździe do Austrii (1975 r.) pobierała nauki u uznanych malarzy jak Krayema Maria Awad, György’a Kornisa, Gerda Matejka-Felden, Fritz Martinz, Peter Carerh, Lucia Riccelli, Josef Kaiser, Rudolf Fuchs. Z zamiłowania jest akwarelistką. Daje jej to możliwości ekspresji, których nie oferują inne techniki malarskie. Akwarele Lucji Radwan są utkane z świateł i kolorów, koncentrują się na istotnych detalach wziętych z przyrody, próbują leczyć krajobrazy, którym nasza cywilizacja zadała liczne rany. Artystka pracuje także w akrylu, przy czym obrazy w tej technice tworzone są spontanicznie, w przeciwieństwie do prac z gatunku speleo, które są efektem starannej realizacji wyjściowej koncepcji – wizji artystycznej. W ten sposób powstają pod jej pędzlem urocze krajobrazy i pejzaże miejskie, ale również imponujące formy grotowych stalaktytów i stalagmitów (speleo), wprowadzające oglądających w tajemniczy podziemny świat wielorakich barw i kształtów. Chcąc wyeksponować różnorodność form grotowych artystka sięga również po farby olejne i akrylowe, redukując przy tym kształty i dodając kolory. Oglądający jej płótna mogą dzięki temu obcować z cudownymi światami płynnych granic i proporcji. O swojej twórczości mówi: „W mojej twórczości stosuję rozmaite techniki malarskie. Początkowo koncentrowałam się na akwareli, z czasem zaczęłam również tworzyć w akrylu, który towarzyszy mi do chwili obecnej. Od dłuższego jednak czasu dominującym obszarem mojej twórczości jest malarstwo olejne. Większość moich współczesnych prac to obrazy wielkoformatowe (160x210, 160x420, 160x630). Oddaję w nich inspiracje pochodzące z motywów naturalnych, głównie jaskinnych i skalnych (SpeleoArt). Symbolika Speleo zostaje jednak zazwyczaj wyrwana ze swojego kontekstu, przez co uzyskuje samoistne znaczenie. Często rejestrowanym odbiorem moich dzieł jest wrażenie ożywienia, czy wręcz personifikacji form naturalnie statycznych i nieorganicznych. Nierzadkim wrażeniem jest obcowanie z dziewiczością obszarów, które doznają jakby swego pierwszego wyjścia na światło. Inne ujawnione asocjacje obejmują nieskończoność, metamorfozę i oswojoną grozę. Wspomniane już światło a także perspektywa odgrywają zresztą w sposób zamierzony istotną rolę w moich obrazach. Ich rolą jest wzmocnienie przekazu zmysłowego. Być może dlatego część recenzentów odbiera moje obrazy jako w jakiś trudny do opisania sposób przytłaczające, wymuszające uwagę a nawet reakcję już nie tyle widza, ile uczestnika spotkania z formą. Większość moich prac nie ma przypisanego im tytułu – chodzi o uwolnienie obserwatora od skojarzeń sugerowanych przez twórcę. Chodzi też o uwolnienie samego obrazu od zdeterminowania jego przekazu przez uwarunkowania i emocje z chwili jego narodzin“. Kurator wystawy: Bożena Szczupak. Wystawa dostępna od 5 lipca – 29 sierpnia 2022 r. Letnie potańcówki na tarnowskim Rynku Letnie potańcówki na tarnowskim Rynku Data rozpoczęcia wydarzenia: 27.06.2022 – Data zakończenia wydarzenia: 28.08.2022 „Tańczyć każdy może...” parafrazując słowa znanej kultowej piosenki „Śpiewać każdy może” Jonasza Kofty, zapraszamy tarnowian w wakacyjne niedziele na tarnowski Rynek do udziału w Letnich Potańcówkach. To już kolejny rok cyklu wieczorków tanecznych, które cieszą się dużą popularnością. Liczymy, że także w tym roku miłośników tańca nie zabraknie i tarnowski Rynek w niedzielne wieczory będą wypełniać amatorzy zabaw ruchowych na powietrzu. Od godziny 19.00 (inauguracja wyjątkowo o 18:30) na scenie w północnej części tarnowskiego Rynku profesjonalni, dotychczasowi, dobrze już znani bywalcom potańcówek z poprzednich edycji, animatorzy-wodzireje prowadzić będą zabawę do znanych i lubianych piosenek. Wstęp wolny. Zapraszamy do zabawy na wieczorkach tanecznych w wakacyjne niedziele, tj. 10, 17, 24, 31 lipca  oraz  7, 14, 21, 28 sierpnia 2022 r. -  START o GODZ. 19:00  
Otwarcie wystawy z cyklu „Tarnowscy Artyści w Galerii Muzealnej” Otwarcie wystawy z cyklu „Tarnowscy Artyści w Galerii Muzealnej” Data rozpoczęcia wydarzenia: 04.07.2022 – Data zakończenia wydarzenia: 04.07.2022 4 lipca 2022 r., o godz. 18:00, w Siedzibie Muzeum Okręgowego w Tarnowie, Rynek 3 – Galeria „Piwnica pod Trójką”, odbędzie się wernisaż wystawy prac Lucji Radwan.Lucja Radwan, ur. dn. 9 lipca 1951 r. w Tuchowie, córka małopolskiego malarza i rzeźbiarza Tadeusza Radwana i pochodzącej z Austrii (Unterach am Attersee) Józefy Radwan, z domu Scheichl.Maluje od wczesnej młodości. Jej edukacja artystyczna przebiegała początkowo pod okiem ojcaw Polsce. Następnie, już po wyjeździe do Austrii (1975 r.) pobierała nauki u uznanych malarzy jak Krayema Maria Awad, György’a Kornisa, Gerda Matejka-Felden, Fritz Martinz, Peter Carerh, Lucia Riccelli, Josef Kaiser, Rudolf Fuchs.Z zamiłowania jest akwarelistką. Daje jej to możliwości ekspresji, których nie oferują inne techniki malarskie. Akwarele Lucji Radwan są utkane z świateł i kolorów, koncentrują się na istotnych detalach wziętych z przyrody, próbują leczyć krajobrazy, którym nasza cywilizacja zadała liczne rany.Artystka pracuje także w akrylu, przy czym obrazy w tej technice tworzone są spontanicznie,w przeciwieństwie do prac z gatunku speleo, które są efektem starannej realizacji wyjściowej koncepcji – wizji artystycznej. W ten sposób powstają pod jej pędzlem urocze krajobrazy i pejzaże miejskie, ale również imponujące formy grotowych stalaktytów i stalagmitów (speleo), wprowadzające oglądających w tajemniczy podziemny świat wielorakich barw i kształtów. Chcąc wyeksponować różnorodność form grotowych artystka sięga również po farby olejne i akrylowe, redukując przy tym kształty i dodając kolory. Oglądający jej płótna mogą dzięki temu obcować z cudownymi światami płynnych granic i proporcji.O swojej twórczości mówi:„W mojej twórczości stosuję rozmaite techniki malarskie. Początkowo koncentrowałam się na akwareli, z czasem zaczęłam również tworzyć w akrylu, który towarzyszy mi do chwili obecnej.Od dłuższego jednak czasu dominującym obszarem mojej twórczości jest malarstwo olejne. Większość moich współczesnych prac to obrazy wielkoformatowe (160x210, 160x420, 160x630). Oddaję w nich inspiracje pochodzące z motywów naturalnych, głównie jaskinnych i skalnych (SpeleoArt). Symbolika Speleo zostaje jednak zazwyczaj wyrwana ze swojego kontekstu, przez co uzyskuje samoistne znaczenie. Często rejestrowanym odbiorem moich dzieł jest wrażenie ożywienia, czy wręcz personifikacji form naturalnie statycznych i nieorganicznych. Nierzadkim wrażeniem jest obcowaniez dziewiczością obszarów, które doznają jakby swego pierwszego wyjścia na światło. Inne ujawnione asocjacje obejmują nieskończoność, metamorfozę i oswojoną grozę. Wspomniane już światło a także perspektywa odgrywają zresztą w sposób zamierzony istotną rolę w moich obrazach. Ich rolą jest wzmocnienie przekazu zmysłowego. Być może dlatego część recenzentów odbiera moje obrazy jakow jakiś trudny do opisania sposób przytłaczające, wymuszające uwagę a nawet reakcję już nie tyle widza, ile uczestnika spotkania z formą. Większość moich prac nie ma przypisanego im tytułu – chodzi o uwolnienie obserwatora od skojarzeń sugerowanych przez twórcę. Chodzi też o uwolnienie samego obrazu od zdeterminowania jego przekazu przez uwarunkowania i emocje z chwili jego narodzin“.Kurator wystawy: Bożena Szczupak. Wystawa dostępna od 5 lipca – 29 sierpnia 2022 r.
Reklama
Reklama
zachmurzenie duże

Temperatura: 31°CMiasto: TARNÓW

Ciśnienie: 1015 hPa
Wiatr: 20 km/h

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: JaroTreść komentarza: „rżnąć głupa” - stwierdził radny, Marek Ciesielczyk [o decyzji Prezydenta Romana Ciepieli]. „Rżnąć głupa” - szczyt intelektu - w mowie i piśmie radnego Ciesielczyka. Taki mierny poziom... Nawet się już tego komentować nie chce bo jak tu się równać z kloacznym poziomem wypowiedzi.? Radny? Taki? Chyba tylko dla draki! Data dodania komentarza: 03.07.2022, 20:30Źródło komentarza: „Rżnie głupa”. Deklaracja o odejściu prezydenta Tarnowa w oczach radnego CiesielczykaAutor komentarza: JureczekTreść komentarza: jaka partia taki Ciesielczyk. Nic mądrego od lat. Tylko hau, hau, hau. A jak anty/partia - znaczy się anarchia. Same bzdety i klozety. NIGDY NIC konstruktywnego dla Tarnowa. Wiec niech Ciesielczyk się już schowa. Data dodania komentarza: 03.07.2022, 19:13Źródło komentarza: „Rżnie głupa”. Deklaracja o odejściu prezydenta Tarnowa w oczach radnego CiesielczykaAutor komentarza: JureczekTreść komentarza: jaka partia taki Ciesielczyk. Nic mądrego od lat. Tylko hau, hau, hau. A jak anty/partia - znaczy się anarchia. Same bzdety i klozety. NIGDY NIC konstruktywnego dla Tarnowa. Wiec niech Ciesielczyk się już schowa. Data dodania komentarza: 03.07.2022, 19:12Źródło komentarza: „Rżnie głupa”. Deklaracja o odejściu prezydenta Tarnowa w oczach radnego CiesielczykaAutor komentarza: ZOFIATreść komentarza: P.Ciesielczyka pamiętam od lat ciągle rozrabia. Czemu nie pójdzie do normalnej pracy .Data dodania komentarza: 03.07.2022, 16:30Źródło komentarza: „Rżnie głupa”. Deklaracja o odejściu prezydenta Tarnowa w oczach radnego CiesielczykaAutor komentarza: www.antypartia.orgTreść komentarza: zobacz: www.antypartia.orgData dodania komentarza: 02.07.2022, 06:52Źródło komentarza: Prezydent Tarnowa zrezygnuje ze stanowiska? Publikujemy oświadczenie Romana CiepieliAutor komentarza: www.antypartia.orgTreść komentarza: Zobacz: www.antypartia.orgData dodania komentarza: 02.07.2022, 06:47Źródło komentarza: „Rżnie głupa”. Deklaracja o odejściu prezydenta Tarnowa w oczach radnego Ciesielczyka
Reklama
NAPISZ DO NAS

Wiadomość ze strony Tarnowska.tv

Reklama