"To nasze mieszkanie!" - Wraca sprawa bloku w Koszycach Wielkich. Mieszkańcy wraz z posłanką Augustyn apelują do ministra Ziobry

  • 5.11.2018, 14:12
Kilkanaście rodzin może stracić dach nad głową mimo, że w niczym nie zawinili. Koszmar osób, które kupiły mieszkania w bloku w Koszycach Wielkich trwa od 5 lat. Jak się okazało, mimo że rodziny zapłaciły za mieszkania, to nie są ich właścicielami. Deweloper, który wybudował blok popadł w długi i sprawa trafiła do komornika. Może on zlicytować własność dewelopera, łącznie z blokiem w którym mieszka 11 rodzin.

Sprawa trafiła też do sądu. Mieszkańcy tam szukają sprawiedliwości, a przede wszystkim spokoju i poczucia bezpieczeństwa, że nikt nie zabierze im ich własnego dachu nad głową. Sprawa nie jest prosta, bo równolegle z jednej strony toczą się postępowania sądowe, w których mieszkańcy dochodzą swoich praw co do własności, z drugiej podlega działaniom komornika, który ma wyegzekwować długi jakich narobił deweloper.

Podziel się:
Oceń:
  • TAGI:

Komentarze (83)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Tarnowska.tv prowadzonego przez Tarnowskie Media sp. z o.o. z siedzibą w Tarnowie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Jola
Jola 8.11.2018, 12:42
I tak nie odzyskamy pieniędzy taki typ jak Andrzej K wzbogaca się i ustawia krzywda innych ludzi którzy chcą coś w życiu mieć dla siebie i ciężko na to pracują.Pewnie jakoś to załatwią gdyż zrobił się zbyt duży ruch w tej sprawie ale w pierwszej kolejności pochłania pieniądze instytucje którym jest winny kasę a jest ich sporo nam jeśli już dostaną się ochłapy
Andersen
Andersen 7.11.2018, 20:58
I po co było tyle krzyku. Jak to w bajkach, wszystko dobrze się kończy.
Zoriętowany
Zoriętowany 7.11.2018, 20:05
Mieszkańcy bloku 4 z tego co ustaliłem to wasza teoria że wierzyciele są podstawieni przez dewelopera w dniu dzisiejszym została obalona. W dniu dzisiejszym jeden z wierzycieli stwierdził że jemu nie zależy na licytacji 4 bloku.Rozumie sytuację rodzin tam mieszkajacych i zawiesza swój wniosek u Pana Komornika Czosnyki do momentu rozpatrzenia sprawy przez sąd.Wiec skończmy z ubliżaniem bo oni stracili pieniądze tak jak mieszkańcy bloku nr 4.
prawda
prawda 8.11.2018, 12:02
kłamstwo i tyle w temacie
Abcdefghijk
Abcdefghijk 7.11.2018, 20:55
No i super. Można zacząć już świętować.
w
w 7.11.2018, 20:22
Czyli oszacowanie zostaje wstrzymane?
wiem
wiem 8.11.2018, 12:03
to bujda juz zweryfikowana
Zorientowana
Zorientowana 7.11.2018, 18:56
Prawdopodobni Wierzyciele krzykacze którzy podobno słyszeli... już cichutko... Co do tego że mieszkańcy się mają z wami dogadywać? Nie no mieszkańcy to wogole powinni się dać zlinczowac bo wy tak chcecie. Ludzie to jest wasz sposób na ściągnięcie kasy od dewelopera?Kupić dziurę w ziemi bez pozwolenia na budowę -wpisać swój dług na blok który zgodnie z prawem polskim na zasadzie umowy deweloperskiej został kupiony przez mieszkańców ale nie można było przenieść własności na mieszkańców ponieważ zablokowaliscie ich prawo do tego wpisując te niby pieniądze życia które zainwestowaliscie w dziurę. Zapewniam was że gdybyście kupowali tak jak oni nie doszłoby do tego wszystkie wcześniejsze bloki tak były sprzedawane. Widzieliście że deweloper nie ma pozwolenia na budowę mimo tego brneliscie w to. Następnie brednie wypisujecie na tych ludzi ze deweloperowi na złość robili-musieliby mieć taki tupet jak wy nie mają bo znam Tychy ludzi. Widzę co teraz przeżywają. Jak zrujnowaliscie im życie. Zakładników z ich zrobiliście. I cieszy was to. Możecie brednie dalej wymyślać i pisać. Z tego co wiem pewnie to właśnie wy narobiliscie problemów, bo najpierw przyststaliscie na zaliczkowanie dziury mimo tego że deweloper nie miał pozwolenia na budowę, później jak Pan ze środkowego bloku któremu przeszkadzało to że piąty blok mu zasloni światło zgłosił fakt samowoli budowlanej--wycofaliscie się z waszego układu. A teraz jak wiecie że możecie nic nie odzyskać to opowiadacie po mieście że to co robią z blokiem nr 4 to jest układ, który prowadzi do sprzedaży ludzi. Weźcie się ludzie ogarnijcie wkoncu. Za dużo Pitbula się naogladaliscie chyba.
Obiektywny
Obiektywny 7.11.2018, 20:40
Mieszkali mieszkancy 4 bloku na koszt dewelopera wiec niech się dzisiaj nie dziwią że chlop nie ma pieniedzy. Miał dobre serce ratowal wszystko jak mógł. Nie uciekł z pieniędzmi za granicę tylko jeździ teraz starym autem i myśli jak wyjść z problemu.
QQ
QQ 7.11.2018, 19:31
Do zorientowanego:
'Prawdopodobni Wierzyciele krzykacze którzy podobno słyszeli... już cichutko..." Cichutko? Nie zauważyłam.
To ty wymyślasz jakieś układy, nie wiesz jak było to nie komentuj głupio. A jeśli chodzi o "układ" to tylko i wyłącznie ludzie z 4 bloku o tym piszą, że to "układ", że są słupy itd. Że chcą dwa razy sprzedać ich mieszkania i zarobić.Czytaj ze zrozumieniem. Nie rozumiem po co komentujesz skoro poprzedni komentarz był do mieszkańców i wierzycieli. Jak ktoś powinien się wypowiadać to tylko i wyłącznie oni.
...
... 7.11.2018, 19:18
i znowu winni wierzyciele ????, a o deweloperze ani słowa ???? przeciez to on zawinil !!
...
... 7.11.2018, 18:51
Drodzy mieszkańcy i wierzyciele!
Jeżeli faktycznie dojdzie do licytacji tego bloku. I o ile mieszkańcy biorą to pod uwagę to czemu nie chcą spłacić wierzycieli chociaż po części?
Jeżeli jest cień szans że mogą to przegrać? Bardzo się dziwie, bo nawet jeśli każdy mieszkaniec złożył by się po kilkanaście tysięcy to przenieśli by na siebie mieszkania i po sprawie. Tym bardziej, że tamte mieszkania nie miały tak wysokich cen jak w Tarnowie. Rozumiem że już za nie płaciliście ale może to jest jedyny sensowne wyjście z tej sytuacji?
Może udało by się żeby ktoś Wam pomógł finansowo z tym? Może posłanka Augustyn coś by pomogła? Bo to, że słownie stara się pomóc nie znaczy że się uda. Wójt też pomagał i co?
Moglibyście się umówić z wierzycielami, że jeśli udało by się ściągnąć pieniądze z innych nieruchomości dewelopera to by Wam zwrócili? Skoro tak piszecie, że deweloper ma tego sporo.
A jak przegracie to tracicie kilka...SET tysięcy. Nie macie dachu nad głową i musicie szukać czegoś nowego. A mieszkania nie są tanie. Szkoda, że inwestowali tak ogromne pieniądze w prawników itd a mogli by to już dawno zakończyć. Chyba, że są pewni że otrzymają akt własności to co innego. Przemyślcie to. Bo zamiast wzajemnie się obwiniać to lepiej dojść do porozumienia. I myślę, że obie strony był by zadowolone. Bo jeśli faktycznie wejdzie komornik co jest bardzo prawdopodobne to bardzo dużo stracicie. Czas was goni!
xxx
xxx 8.11.2018, 12:04
nikt nie bedzie splacac nie swoich długów
Oszukany
Oszukany 7.11.2018, 09:22
Drogi Ministrze Ziobro. Zapraszamy do Tarnowa, czyli Polskiego Bieguna Korupcji.
Niektórzy nazywają Pana Szeryfem i Stróżem Prawa. Cóż, lepszego Dzikiego Zachodu jak Tarnów Pan w naszej ojczyźnie nie znajdzie. Aż łzy nachodzą na oczy gdy ma się świętować 100 lecie odzyskania niepodległości w mieszkaniu, które zaraz może nam zostać odebrane. Zamiast flagi biało czerwonej będę musiał wywiesić czarną. Moi przodkowie nie walczyli za taką Polskę....
Wierzyciel
Wierzyciel 7.11.2018, 10:00
Panie Ministrze Ziobro prosimy pomoz wierzycielom, zostali bez dachu nad glowa
Muszyn
Muszyn 7.11.2018, 10:33
Za zaliczkę ciężko kupić dach nad głową. No chyba, że biedni wierzyciele wpłacali całość pieniędzy, na dziurę w ziemi, bez pozwolenia na budowę, bazując tylko na planach i bez aktów notarialnych. Szkoda się kłócić. Prokuratura Krajowa już Was wszystko wypyta.
Wkur...
Wkur... 6.11.2018, 21:40
Jeszce brakowało tu tej posłanki z Platformy Obywatelskiej Urszuli Augustyn na krzywdzie ludzkiej kapitał polityczny chce zbić. Wstyd !!!!!
Hugo
Hugo 6.11.2018, 21:09
Sami zaczęli odgrywać się na deweloperze za opieszałość w przeniesieniu aktu własności, podpieprzając go do urzędów tym samym doprowadzając do wstrzymania a w konsekwencji rozbiórki samowoli budowlanej co zapoczątkowało efekt domina. Skutki swoich dawnych nadgorliwych decyzji odczują już niebawem tracąc wszystko. My bez tych kilkudziesięciu tysięcy złotych będziemy żyć dalej, a Wy?
Hugo i jego wynalazek
Hugo i jego wynalazek 7.11.2018, 15:44
Opowiedz nam jeszcze o Smoku Wawelskim i Królewnie Śnieżce. Nieźle Ci idzie opowiadanie bajek.
Zorientowany
Zorientowany 6.11.2018, 23:24
Hugo o czym ty gadasz kto ci takich glupot naoopowiadal zapytaj dobrze zorientowanych kto robil zgloszenia napewno nikt z tego bloku
Świadek
Świadek 7.11.2018, 09:25
Drogi "Zorientowany" Konfidentem podpieprzającym Kozioła był gość mieszkający w trzecim bloku na parterze. Stary Dziad kupił mieszkanie i fakt tego, że jego okna będą zasłonięte przez 5-ty blok doprowadzał go do szału. Osobiście widziałem wielokrotnie jak robił zdjęcia i dzwonił do nadzoru. Skończmy te teorie spiskowe.
Xyz
Xyz 7.11.2018, 08:02
Jasne....
Jan
Jan 6.11.2018, 19:39
Deweloper ma majatek więc proszę się odczepić od 4 bloku i zlicytowac pozostały majątek
Pokrzywdzona
Pokrzywdzona 6.11.2018, 19:53
Cytuję komentarz poniżej:
"-Ranczo w Ładnej, procedura ruszyła wstrzymana przez sąd
-Działki w Porębie Radlnej opisane i wycenione, procedura komornicza ruszyła
-nieruchomość w Koszycach(działka pod blok)licytacja wstrzymana sprawa w sądzie
-nieruchomość w postaci bloku czeka na opisanie i oszacowanie
- inne ruchomości i nieruchomości typu samochody, mieszkania czy środki na koncie, oficjalnie nic takiego dłużnik nie posiada. Nie możemy zająć majątku innego niż własność dłużnika."
PiS
PiS 6.11.2018, 19:34
Problemem w tej sprawie jest to mieszkańcy bloku 4 zawierali umowy z matką dewelopera która była właścicielką firmy. Syn był tylko pełnomocnikiem .Dlatego Prokuratura musiała umorzyć sledztwo gdyż Pani Kozioł zmarła.
Zorientowany
Zorientowany 6.11.2018, 23:26
Umorzyla bo wedlug prokuratury andrzej koziol w momencie zawierania umow nie mial w zamiaru dokonywac oszustwa umowy byly z pelnomocnikiem a nie z matka widac ze nie masz pojecia o temacie
J23
J23 6.11.2018, 19:26
Komornik musi sprzedać nieruchomosci dewelopera a zabezpieczył na Ładnej kilkanaście hektarów w Porębie i w Koszycach Wielkich działki i zaspokoić wierzycieli a mieszkańców 4 bloku zostawić w spokoju. Panie Komorniku Czosnyka do pracy !!!
Fan komornika
Fan komornika 6.11.2018, 23:32
Ranczo w ladnej komornik nie moze -nie chce sprzedac bo deweloper odwolal sie od wyceny za to napewno nie odwola sie od wyceny bloku zeby szybko pozbyc sie dlugow, wiadomych wierzycieli pali zeby licytowac blok
Pasjonat ubogiego żartu
Pasjonat ubogiego żartu 6.11.2018, 18:11
Mogą wziąć pożyczkę w lombardzie u góralska na przykład. Pasjonat ubogiego żarty
Biedny ale szczęśliwy
Biedny ale szczęśliwy 6.11.2018, 18:08
Przecież pisał ktoś że wierzyciele egzekucję prowadzą nie tylko z tej nieruchomości, więc ciężko mówić że uwzieli się akurat na tych nieszczesników. Ściągają kasę z każdej możliwej opcji.
Obserwujący
Obserwujący 6.11.2018, 17:34
Zdaje się że taniej dla mieszkańców wyszło by spłacenie wierzycieli niż płacenie gigantycznych kwot za prawników, pozwy zbiorowe itd. Na sądy nie ma co liczyć jak widać, a kompromis można było wypracować.
Igor
Igor 6.11.2018, 19:27
Była kiedyś taka sytuacja ze deweloper zaproponował wierzycielom spłatę około 60/70 % pieniędzy, które wpłacili by tylko wypisali się z hipoteki bloku a wpisali się na hipotekę w Ładnej ,oczywiście wierzyciele byli za tym, aby by odzyskać jakiekolwiek pieniądze, ale temat ucichł. Miesiąc później w rozmowie z deweloperem okazało się, że się z tego wycofuje, ponieważ jak to ujął "ktoś z 4 bloku powiedział ze go zniszczą i już nigdy nic nie wybuduje". I wypiął się na wszystkich.
Obronca prawdy
Obronca prawdy 6.11.2018, 23:34
Bron andrzeja masz racje biedmy niewinny czlowiek zapytaj wierzycieli jak byli ze splatami i nie pisz bredni
Obserwujący
Obserwujący 6.11.2018, 20:02
Podobno też przez ludzi z 4 bloku wstrzymali budowę bo chcieli deweloperowi zrobić na złość i go zgłaszali po różnych instytucjach. Więc karma wraca. Oby teraz zlicytowali ich blok.
Co za gość
Co za gość 7.11.2018, 15:42
Podoba mi się początek wypowiedzi "PODOBNO" taką właśnie wiedzę posiadają wspierający wierzycieli.
Milioner w spodenkach
Milioner w spodenkach 6.11.2018, 17:52
Splacac dlugi dewelopera co mozna z niego sciagnac kase?? Poza tym kwota dlugu jeta bardzo duza skad ci ludzie mieliby wziasc tyle kasy jak placa kredyty a gdzie jedzenie i teszta kosztow, sponsorowac ludzi ktorzy kupili dziure w ziemi ??dajmy sobie na wstrzymanie
Obserwujący
Obserwujący 6.11.2018, 18:03
No to właśnie widać, że wierzyciele próbują ściągnąć dług z majątku dłużnika. A że ten majątek to konflikt interesów to inna sprawa. Więc w interesie mieszkańców jest dogadać się z wierzycielami, czasem trzeba schować honor do kieszeni. A tutaj rozchodzi się o majątek ich życia. Skoro deweloper już zgarnął kasę to raczej dla niego ten konflikt jest obojętny.
Xx
Xx 6.11.2018, 23:36
Chlopie wez sie lecz lepiej kto ci placi andrzej czynwierzyciele zwbys takie herezje pisal 1.5 miliona dlugu a ty piszesz zeby mieszkancy to placili wez sie lecz
Xyz
Xyz 7.11.2018, 08:06
Na poczatku tak dluzego dlugu nie bylo. Trzeba bylo myslec wczesniej.
Poszkodowany
Poszkodowany 6.11.2018, 11:51
Niektorzy wierzyciele z dziury w ziemi nie chca wspoldzialac w walce w deweloperem , oni chca sobie kupic blok po okazyjnej komorniczej cenie. Wierzyciele wspoldziaja z deweloperem. Lobby wierzycieli kupi blok i zarobi pozbiej kupe kasy, komornik z licytacji zarobi 15 %, ludzie z bloku ktorzy mieszkaja reszte do podzialu, straca w ten sposob kupe pieniedzy a ci prawdziwie poszkodowani z dziury w ziemi nie dostana nic bo z uwagi na nizsze zaszeregowanie w kolejnosci zaspokajania wierzytelnosci z licytacji komorniczej nie zostanie juz nic , wiec drodzy wierzyciele z dziury NIE WSTYD WAM wiedzac ze z licytacji nic nie dostaniecie gnebic ludzi, po co jestescie wpisani chyba tylko dla udreki ludzi tam mieszkajacych, ich motto to chyba jest takie my stracimy wiec wy tak samo.
xyz
xyz 6.11.2018, 13:59
Nie masz racji, zarówno mieszkańcy jak i wierzyciele hipoteczni dostaną cześć pieniędzy z ewentualnej licytacji.
prawie prawnik
prawie prawnik 6.11.2018, 14:56
O pierwszeństwie między podmiotami zaspokajanymi w kategorii piątej decydują przepisy prawa materialnego, przy czym w zakresie ograniczonych praw rzeczowych oraz praw osobistych i roszczeń ujawnionych w księdze wieczystej decydują przepisy ustawy o księgach wieczystych i hipotece.
Przepisy artykułu 1026 kpc pozostają w ścisłym związku z art. 1025 kpc oraz obowiązującą w ramach danej kategorii zaspokajania zasadą stosunkowości, z wyjątkiem należności umieszczonych w kategoriach czwartej i piątej, przy których obowiązuje zasada pierwszeństwa. Gdy zatem suma uzyskana w egzekucji nie wystarcza na zaspokojenie wszystkich wierzycieli w danej kategorii, zasadą jest, że należności będą zaspokajane proporcjonalnie do wysokości każdej z nich – w takim stosunku, w jakim łączna suma wierzytelności zaspokajanych w danej kategorii uległa zaspokojeniu.
Ustawą z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2015 r. poz. 978) wprowadzono, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2016 r., § 1¹ art. 1026 kpc. Przepis ten uzależnia kolejność zaspokajania wierzycieli, wskazując, że o pierwszeństwie między hipoteką a prawami lub roszczeniami ciążącymi na nieruchomości rozstrzyga chwila, od której liczy się skutki wpisu do księgi wieczystej, hipoteki, prawa lub roszczenia. Zgodnie z art. 29 u.k.w.h. wpis w księdze wieczystej ma moc wsteczną od chwili złożenia wniosku o dokonanie wpisu, ale tak określone pierwszeństwo może ulec zmianie w wypadkach uregulowanych we wskazanych przepisach.
NN
NN 6.11.2018, 15:19
A mówiąc potocznym językiem co z tego wynika?
k
k 6.11.2018, 15:30
Wynika z tego to że obie strony coś dostaną
Koszyce
Koszyce 6.11.2018, 16:42
Wpadnie kilka stowek kosztem ludzkiej tragedii nie ma co .....
ggg
ggg 6.11.2018, 16:45
Raczej dużo więcej
xyz
xyz 6.11.2018, 15:15
Według art 1025 zarówno my wierzyciele hipoteczni jak i mieszkańcy z roszczeniami będziemy podlegać kategorii 5 tego artykułu.
Znafca
Znafca 6.11.2018, 16:40
Czytaj dokladnie i ze zrozumieniem devyduje rowniez czas wpis
w
w 6.11.2018, 07:34
Niech mieszkańcy dogadają sie z wierzycielami ,póki nie jest za pózno. a nie najeżdzają na siebie,i nie zapominajcie ze glownym winowajcą jest deweloper andrzej k.
YA
YA 5.11.2018, 22:38
Trochę słabo to wyglada jeżeli mieszkańcy bloku 4 i bloku 5 najeżdżają na siebie nawzajem. Powinniście stać ramie w ramie, bo czy macie mieszkanie za które zaplaciliscie bądź go nie macie wszyscy jestescie pokrzywdzeni.
Współczuję wszystkim bo mam znajomych którzy są w tej konkretnej sytuacji ofiarami.
xyz
xyz 5.11.2018, 22:57
YA dokładnie tak! BRAWO!
Ja
Ja 5.11.2018, 21:17
Z tego co wiem to Pani Prokurator z 4 bloku jest poszkodowaną. Jest prawnikiem więc powinna Wam doradzić. Napewno komornik musi licytować blok nr 4 ponieważ zmusza go do tego prawo.
Jola
Jola 5.11.2018, 20:41
Ma jeszcze ranczo w Ładnej i działki w tej miejscowości wPorębie również pozatym kilka mieszkań w Tarnowie !!!! Tego nie będzie licytował komornik????
#pdk
#pdk 5.11.2018, 21:01
-Ranczo w Ładnej, procedura ruszyła wstrzymana przez sąd
-Działki w Porębie Radlnej opisane i wycenione, procedura komornicza ruszyła
-nieruchomość w Koszycach(działka pod blok)licytacja wstrzymana sprawa w sądzie
-nieruchomość w postaci bloku czeka na opisanie i oszacowanie
- inne ruchomości i nieruchomości typu samochody, mieszkania czy środki na koncie, oficjalnie nic takiego dłużnik nie posiada. Nie możemy zająć majątku innego niż własność dłużnika.
Pokrzywdzony
Pokrzywdzony 5.11.2018, 20:52
To wszystko jest przez nas zajęte!. Ale wartość jest bardzo niska w porównaniu do zadłużenia. Mieszkania w Tarnowie? Jeśli ma to na pewno nie na siebie i nic z tym nie zrobimy.
Y
Y 5.11.2018, 20:26
Zarówno mieszkańcy jak i wierzyciele wyjdą na tym niczym Zabłocki na mydle.

Pozostałe